Als je een eigen website of webwinkel hebt, dan is het belangrijk dat er zoveel mogelijk bezoekers op je website terecht komen. Dit gebeurt niet vanzelf, want hiervoor moet je werken aan de SEO (Zoekmachine optimalisatie) van je website. Door de te werken aan de SEO van je website, kun je betere posities behalen in verschillende zoekmachines. SEO uitbesteden kan soms erg prijzig zijn en daardoor zijn er ook veel mensen die zich afvragen of het verstandig is om zelf de SEO van je website te doen.
SEO uitbesteden voor het beste resultaat
Het kan natuurlijk voorkomen dat je een slechte ervaring hebt met een marketingbureau en dat SEO uitbesteden geen optie meer voor je is. Het is zeker mogelijk om zelf aan de SEO van je website te werken, maar je moet er wel rekening mee houden dat de SEO uitbesteden voor het beste resultaat kan zorgen. De specialisten van een marketingbureau hebben veel ervaring met SEO en kunnen ervoor zorgen dat je website uitstekende posities weet te behalen. SEO uitbesteden hoeft niet altijd duur te zijn, want het is ook mogelijk om te beginnen met een budget van enkele honderden euro’s. Je moet er dan wel rekening mee houden dat het langer kan duren om bepaalde posities te behalen.
Wat heb je nodig om zelf de SEO te doen
Mocht je niet willen kiezen voor SEO uitbesteden en het liever zelf doen, dan is dat natuurlijk ook een prima keuze. Om aan de SEO van je website te kunnen werken, is het belangrijk om kennis te vergaren over SEO. Daarnaast zul je ook allerlei verschillende softwaresystemen moeten aanschaffen die je helpen bij het verbeteren van de SEO van je website. Dit zijn softwaresystemen die je posities bijhouden, aantonen waar er verbetering valt te behalen, maar ook kun je deze softwaresystemen goed gebruiken voor het doen van zoekwoordonderzoek.
De foutgevoeligheid van zelf SEO verzorgen
Wanneer je niet kiest voor het SEO uitbesteden, maar zelf aan de SEO wilt werken, is het belangrijk om er rekening mee te houden dat het vrij makkelijk is om een fout te maken. Fouten kunnen grote gevolgen hebben voor de vindbaarheid van je website. Een van de meest gemaakte fouten, is het gebruiken van ‘duplicate content’ of het hebben van een onnatuurlijk backlinkprofiel. Naast dat fouten grote gevolgen kunnen hebben, is het ook lastig om de schade te herstellen. Dit is dan ook precies een van de redenen waarom het altijd verstandig is om te kiezen voor SEO uitbesteden, ondanks dat het iets duurder is.
Kiezen voor een freelancer of een marketingbureau
Op het moment dat je voor het SEO uitbesteden wilt kiezen, heb je de keuze uit een freelancer of een marketingbureau. Veel startende websites en webwinkels kiezen er vaak voor om een freelancer in te schakelen aangezien deze goedkoper is. Dat is dan ook een verstandige keuze, maar je moet er wel rekening mee houden dat een marketingbureau meer kennis in huis heeft. Je zult dus inderdaad meer betalen, maar je krijgt er ook meer voor terug.